Projektowanie

Wykonujemy projekty graficzne do druku dla szerokiej gamy materiałów reklamowych (wizytówki, plakaty, foldery, ulotki, kalendarze, teczki, magnesy, folie, roll-up, banery, nadruki na płyty, papier firmowy, opakowania na płyty, znakowanie gadżetów, nadruki na materiałach reklamowych)

Jeśli w regulaminie zawarte są ceny mają one jedynie charakter i informacyjny. Koszt projektu ustalamy indywidualnie.

Przesyłanie gotowych projektów, materiałów do druku – Materiały do druku można do nas przysłać korzystając z email, FTP (dane do ftp podajemy na prośbę Klientów)  lub innych programów pozwalających na przesyłanie plików online (np. Dropbox, WeTransfer). Bardzo prosimy o zwrócenie uwagi na prawidłowe przygotowanie projektów, głownie zachowanie spadów, marginesów wewnętrznych i użycie palety CMYK.

 Zasady współpracy – regulamin projektowania graficznego (czyli aby obu stronom miło się współpracowało) – PLIK PDF projektowanie graficzne lublin

——————
UWAGA!!!
1. Zlecający może otrzymać wykonany na jego zlecenie projekt do druku w niezmiennym formacie w PDF, mapy bitowej JPG, TIFF.
2. AKCEPTACJA PROJEKTU OZNACZA, ŻE PROJEKT ZOSTAŁ PRZEZ WAS SPRAWDZONY I AKCEPTUJĄ PAŃSTWO POTENCJALNE BŁĘDY JEŚLI ZOSTANĄ ZNALEZIONE PO WYDRUKU.
3. AKCEPTUJĄC PROJEKT oświadczacie Państwo, że posiadacie PRAWA AUTORSKIE do wszelkich materiałów przesłanych nam w celu jego wykonania.
4. Jeśli REZYGNUJECIE Państwo ze zlecenia druku na podstawie wykonanego projektu i tak zostanie wystawiona faktura za jego przygotowanie.
—————

Najczęstsze błędy popełniane podczas projektowania materiałów do druku

1. Brak spadów w projekcie
Tło projektu (jednolite czy też obrazek) musi wystawać z każdej strony poza obszar docelowej wielkości projektu, najczęściej 2 mm z każdej strony – jest to spad (spad obszar projektu, który zostanie odcięty, aby otrzymać docelową wielkość, dodawanie spadów gwarantuje, iż obszar zadrukowany projektu będzie dochodził do samych krawędzi i zostanie zachowana potrzeba wielkość nadruku)
2. Brak marginesów wewnętrznych w projekcie, czyli umieszczanie zbyt blisko linii cięcia istotnych elementów projektu (tekstów, logo, tabel, itp.)
Należy zrobić min. 3 mm (najbezpieczniej nawet 4 mm) tzw. marginesu wewnętrznego od linii cięcia. Odsunąć wszystkie teksty, nie robić w tym obrębie ramek, linii, itp. Ramki, tabele czy też linie (poziome i pionowe) najpiej odsunąć od linii cięcia o min. 5 mm.
3. Pozostawienie w projekcie niewidocznych elementów poza formatem pracy
Zamaskowanie lub pozostawienie wystających części poza formatem projektu nie jest rozwiązaniem, elementy te trzeba odciąć/usunąć.
4. Stosowanie kolorów RGB lub PANTONE
Przygotowując projekt do druku należy korzystać z palety kolorów CMYK.
Jeśli projekt wykoany jest z zastosowaniem palety Pantone i RGB są automatycznie konwertowane do CMYK i w zależności od ustawionego profilu konwersji mogą one znacznie odbiegać od oczekiwań autora projektu.
5. Projekt zawiera teksty niezmienione na krzywe
Jeśli tekst w projekcie nie zostanie zamieniony na krzywe (dotyczy plików wektorowych) użyta czcionka może zostać zamieniona na inną. Oznacza to po prostu ‚rozsypanie się projektu.
6. Stosowanie efektów specjalnych (np. gradienty, przezroczystość) w COREL DRAW
Jeśli projekt przygotowywany jest w CorelDraw należy pamiętać aby obiekty dla których zastosowano efekty takie jak soczewki, przezroczystości, cienie czy też wypełnienia tonalne przekonwertować na mapę bitową (300 DPI CMYK). Efekty wyżej wymienione często powodują niezamierzone rezultaty m.in. przesunięcie obrazu pod przezroczystość, zmiana koloru cienia, a nawet ‚rozsypanie’ się projektu.